reis met me mee naar de regenboog regenboog ...

deel 1

lieve allemaal,

' deel 1' zit erop.. san heeft eergister het vliegtuig terug naar NL genomen

Frown
. Ik heb zo'n fijne tijdgehad!! Merk nu deze twee dagen dat het alleen zijn best goed af gaat (sja, zijn er ook pas 2..) echter 't is gewoon nietzo gezellig.De grappen de mooie liedjes, de gesprekken..

Goed, wat hebben we gedaan; een boel! We zijn begonnen in Bangkok en daar al snel de trein genomen naar het noorden. In pitsunolok (ofzo) uitgestapt en de bus naar Sukothai genomen. Dit is een stad met een nationaal park waarin ' brokstukken' van vroeger te zien zijn. Heb het geprobeerd maar kom weer tot dezelfde conclusie; dat ik gewoon niet zoveel met geschiedenis heb.. en helmaal niet (zoals san zei) als je er niets meer bij kan voorstellen (een paar brokstukken leidt niet echt tot de verbeelding). Hebben daar wel lekker rondgefietst en hadden een leuk hostel. Sinds die plekis ons standaard ontbijt geworden; mulie+yoghurt+fresh fruit..mmm lekker! Overdag/avond natuurlijk rijst, rijst, curry, chicken, rijst .. heerlijk kan er geen genoeg van krijgen!!

Vanuit daar verder omhoog.. naar chiang mai. Toffe stad, meer westers dan Bangkok (lees; minder viezig en chaotisch). Daar hebben we een dag met oliefanten opgetrokken (hui hui = vooruit) tof hoor! Wat een sterke, rustige, lieve beesten. Naja lief... toen we samen op ons fantje zaten en hij niet helemaal wilden doen wat wij wilden wassie zo lief niet meer. Hij niet alleen, onze guide had ons in de steek gelaten.. ' guide guide were are you!!'Hierdoor greep fantje zijn kans om een poging te wagen een boom uit de grond te gaan trekken en gewoon een alternatief pad te kiezen :))

Ook hebben we daar een dag geskooterd, sjezus wat een ervaring, midden tussen het chaotische verkeer, en dan ooknog links rijden!! Ieder van ons had haar expertise, san was als een speer in de stad, tussen de auto's door en ik durfde me aardig te laten gaan in de bochten in de bergen. Tof hoor, ' trillende handen' en een enorme adrealine boost toen we weer ' thuis' waren.

Daarna verder naar noorden; chiang rai. Vanuit daar hebben we een 3daagse jungle tocht gedaan met private guide. Ook dat was weer geweldig. Vooral de eerste avond waar we bijde trill hibes aten en sliepen. Beetje loungen op een matje op de ' veranda' van het hutje=huisje. Bizar, er staat helemaal niets in zo'n husje alleen een tv, een kalander en paar bijbel boekjes en een soort van matras (rieten matje, ai mijn rug). Savonds kregen we spontaan een thaise massage. Grappig dat toen het ging regenen iedereen (4pp) gewoon binnen ging zitten, om de massage heen; de een onderuit liggend, de ander baardharen trekkend... De volgende dag kregen we helaas een nieuwe guide, maar ook dat bracht wel weer iets goeds met zich mee, hij was nl de weg kwijt en toen zijn we echt dwars door de jungle geloodsd.. hij met zijn kapmes voorop en san maar vragen; should we follow you??.. daarachter ik, spannend!

Oke, sjee er valt zoveel te vertellen, maar probeer het toch enigzins ' kort' te houden..

Vanuit chaing rai zijn we naar zuiden gegaan, naar eiland Ko Phangan. Wat een tocht daarheen, 24h, vliegend, rijdens en varend. Eenmaal daar een totaal andere wereld dan wat we gewend waren.. echt een soort van loret de mar. mmm voelden ons er niet echt thuis, maar toch een aantal fijne strand dagen endansavondengehad. Met als toefje een fantastisch jungle feest ook echt midden in de jungle!!!!

Nou, daar ga 'k mee afsluiten.. morgen ga ik naar cambodja voor een paar dagen en vertrek daarna weer naar 't zuiden, ko pipi en de andere strandjes/eilanden.

Daaaag tot de volgende keer. Als het lukt ook nog wat fotootjes..

Hendrike

Ha lieve schat!!! Wat een heerlijk avontuur. Nu al. Mooi verhaal waaruit duidelijk doorklinkt dat jullie het erg tof hebben gehad samen. Super! Foto's ook prachtig; met name rijstvelden, buddha's, eten op straat en Bangkokdrukte.
Nu al benieuwd hoe Cambodja zal zijn.. naar je deel 2
Goede tijd verder, lieverd!! Ik stuur je nog even mail met al mijn belevenissen (van geheel andere aard dan al dit :-))

Veel kussen! Je zus

René

Leuke belevenissen (spanning, avontuur & sensatie)!

Ko Phi Phi staat nog op mijn verlanglijstje, dus ben benieuwd naar jouw ervaring.

Veel plezier op deel 2 van je reis!

Groetjes!

Katrien

Hoi Eef,
wat een avonturen allemaal. Wat hebben jullie al veel gedaan!

Leuk om te horen! En spannend om zonder Sandra verder te gaan. dat zal weer heel anders reizen zijn, maar ook weer hele mooie nieuwe ervaringen opleveren!

Veel plezier verder!

lfs, Katrien

Judith

He Eef!

Bij het zien van de eerste foto verscheen er al een glimlach op mn gezicht. MOOI om je 'zo' te zien!! Je verhalen klinken zeer aanlokkelijk (lees: ik ben JALOERS en WIL OOK;-) GENIETZE daaroh!

Lieve groet,

Judith

Lenny

Oh, wat leuk om een berichtje te zien!! Ik was gisteren bij Jolanda en we hadden al ingeschat dat het nu niet lang meer ging duren tot het eerste berichtje zou verschijnen. Wel spannend inderdaad, nu alleen verder. Maar zo te lezen heb je een geweldige tijd en wat een mooie foto's!! Geniet ervan! Ik zie al uit naar je volgende berichtje!!

Esther

He lieve Eef,

Klinkt goed!! Geniet ervan, ben benieuwd naar de rest van je verhalen :-). Met jouw weblog en al die collega's die terugkomen van verre vakanties, sluit ik me aan bij Judith: ik wil OOK!! :-)

(virtuele) knuffel

papa

Dag "stoere"dochter van me,

Krijg een heel fijn gevoel bij het lezen van deze belevenissen van je (jullie)
Je geheel eigen schrijfstijl vind ik ook geweldig leuk.
Lien(tje) een fijne tijd, met vele mooie momenten gewenst.

Papa

Pieter

Ha Evelien!

Het is al gelukt; jaloers.... :P

Je stukje leest prettig weg en je enthousiastme spat er vanaf! Fijn!

Enjoy, hoop dat je al genietend met een open blik en vol vertrouwen de komende tijd inrolt ! ;)

Toedeloe!

He lieve Evelien,

Sjemig, wat een coolle avonturen allemaal zeg. Ik wilde meteen een ticket gaan boeken en met je meereizen :-). Super mooie foto's ook. Ben heel erg benieuwd hoe je Cambodja gaat vinden en je verdere belevenissen. Have fun!!

dikke knuffel,

Siska

Oh en ook dikke knuffel van Wietse ;-)!

Joost

Tja, hoe reageer je hierop als je naar deze beelden zit te kijken en de verhalen leest. Aan de foto's te zien geniet je volop. Hier alles o.k. zijn weer lekker begonnen na een paar weekies freewheelen. Wel weer ff wennen natuurlijk. Laat die verhalen en foto's maar komen! Heel veel plezier!

Joost

Corrie

Lieve Eef,

Even een berichtje uit het koude en ook natte NL. Niks aan hier. Nogal een schok om ineens bij 15 graden in de regen te staan. Bah! Ik wil terug!
Het was geweldig om een paar dagen samen op Koh Phi Phi te zijn met je. Erg gezellig! Mooie herinneringen.
Mooi verslag en leuke foto's! Hou ons op de hoogte. Ben erg benieuwd naar de rest van je mooie en stoere verhalen.
Kom snel bij je eten wanneer je weer terug bent. Wil die Thaise kookkunsten van jou natuurlijk wel in de praktijk proeven.

Dikke kus (ook van Huib)! X