reis met me mee naar de regenboog regenboog ...

uhm deel 3? en laatste hoofdstuk (naja..)

hai iedereen

sja de laatste hoofdstukken.. waarvan? Van een fantastische tijd. Maar goed laatste hoodfstukken klinkt zo af, alsof er verder niets meer komt, dus misschien verander ik het wel in deel 4.. dat deel 5 en 6,7,8... nog mogen komen, waar dat dan ook over moge gaan :).

Goed, deel 3; einde trekking Nepal, toen nog een paar dagen in Pokara doorgebracht en in Kathmandu. Wat ookalweer gedaan? Met Katrin rondgehangen, wat anderen ontmoet en nog een aantal dingen bezocht. Op mijn verjaardag ben ik naar boudha afgereisd, een rustigere heilige plek in de buurt van Kathmandu. Daar heb ik een Hindu tempel/gebied bezocht. Bizar daar vonden lijkverbrandingen plaats welke vervolgens in de heilige rivier werden geduwd. Een eindje verderop waren mensen aan het zwemmen en wassen.. varanassi in het klein?! Voelde wel apart daar op mijn verjaardag te zijn.. leven en dood.

De dag voor vertrek naar Maleisie was k beetje ziek, mm voelde o.a. alsof ik al die verbrande lijken in mijn lijf had zitten ulgr. Naja een relax week in het vooruitzicht maakte me beter voelen! Savonds het vliegtuig gepakt. Gek hoor, 'k zat tussen alleen maar mannelijke Maleiers en Nepalesenop dat moment voelde ik me echt vrouw en blond (ook weleens fijn :).

En toen, arrivel Kuala Lumpur.. werd ik opgewacht door Jeroen, wat leuk!! Eerst een paar dagen in Kuala Lumpur geweest, sjee echt een toaal andere stad dan Bangkok en Kathmandu.. zo groen en schoon en stil en modern. Maar ook wel gebiedjes waar we lekker konden eten op straat (in de stromende regen onder een parasol..). Vervolgens naar een fantastisch eiland, wauw zo'n contrast met wat ik gewend was. Lux vs basic, warme douch, zacht bed, schone tafels vs.... Heerlijk gezwommen, geluierd, geslapen, geslapen en geslapen, gegeten en gedronken. Fijn hoor. Toen nog een paar dagen in het binnenland, beetje door de jungle-achtig gelopen met grote mieren, bloedzuigers (en in gedachten; apen, slangen, vogels, reptielen..:).

Sja en toen, de keus of ik in Maleisie 'mijn tijd' vol maak of nog een snel bezoek aan India doe. Gekozen voor dat laatse hoewel ik er stiekem wel een beetje tegenop zag. En nu, zit ik hier. Het blijft zo bizar hoe het leven loopt, hoe snel en hoe alles in elkaar past. Maar goed, aankomst Delhi.. jahoor daar begon het al. Op vliegveld heb in een aantal hastels gebeld en gelukkig was er ergens iets vrij. De man zei gelijk; pas op voor iedereen, geloof niets bladiebladiebla. Een government taxi genomen maar goed zelfs daarover twijfelde ik want de driver sprak geen engels en wist uiteindelijk niet waar ik zijn moest. Argg gelukkig wel gevonden. Onderweg werd er door bedelaars tegen het raam getikt. Welkom in India. Hostel was weer even een onwijze omschakeling van wat ik gewend was in Maleisie, maar ook wel weer grappig.

What to do.. ben Delhi ingelopen en het klopt met wat ik gehoord had; je (ik) wordt geen moment alleen gelaten. Starende mannen (en echt starend; Kathmandu is er niets bij) en iedereen die je aanspreekt. Op straat kan ik er nog wel omheen, maar in een koffietent of eettent, sja, weglopen is niet echt een optie. Gaat alsvolgt; 'k kom binnen, wordt gescand, k ga zitten, zie vanuit ooghoek mensen kijken en na een paar minuten van zelfs tafel verderop; where you'r from, zomaaqr out of the blue...! En allemaal het verhaal dat niet iedereen te geloven, oppassen, en waar ga je heen ect en dat er een boel Indiaer zijn die het verpesten voor het toerisme omdat ze niet eerlijk zijn.. sja en uiteindelijk staan ze buiten op me te wachten om mee te lopen naar een toerist office of me ergens te brengen waar ik heen wil. Ze zeggen ook allemaal iets anders (naar hun eigen voordeel) of gewoon ja of wijzen de weg terwijl ze het niet weten. Ik trok het even erg slecht. Merkte ook dat ik er zelf niet leuker op wordt; geen vertrouwen, vooroordelen ect.

Dus z.s.m. Delhi uit.. wilde naar daramsala, maar uiteindelijk gekozen voor Rishikesh. Holy place en een plaats waar ik Yoga zou kunnen proberen.Dus daar ben ik nu. Fijne plek en leuke mensen en yoga... leuk hoor maar spierpijn!!! en ik maar denken dat ik lenig was, no way! Maar goed even terug nog; de weg ernaar toe. Via hostel eigenaar welke ik dachtdat te vertrouwen was, een veel te duur busticket gekocht. Eenmaal bij de bus een aantal bus mensen gevraagd of dit de bus naar Rishikesh.. ja. Nou na 10min rijden ofzo werd ik gewenkt en werd er gezegd dat de bus maar tot Haridvar zou rijden. WAT?!!! sja stennis schoppen heeft geen zin, ze kijken dwars door me heen. Dus what to do, slapen en maar zien hoe het gaat lopen. Slapen lukte niet, aan de praat met man naast me, wel aardig. Toen toch evgen ogen dicht en werd ik wakker geschud door man naast me; psst we zijn in Haridvar. Ik eruit, 5h sochtend, koud!! in de middl of nowhere... en de busman welke me vertelde.. was natuurlijk nergens te bekennen. Allerlei riskia mannen trokken aan me, maar goed waarheen? Toen kwam mijn reddende engel; de man naast me. Hij heeft een riskia driver aangesproken en gezegd me naar het busstation te brengen, vanuit daar kan ik wel een bus naar rishikesh nemen. Prima, ik daar aangekomen; vele bussen en mensen, maar geen info en iedereen wees de andere kant uit of begon te lachen. Bij de pakken neer zitten heeft geeen zin, dus verman jezelf. En precies op het goede moment liep ik richting de weg van waar ik een aantal mannen hoorde roepen; richikesh?! jippie!! ik erheen gerend en de bus gepakt. Eind goed al goed.

Tijd is weer voorbij aan het tikken, mijn yogales begint zo, dus kort; morgenacht de bus naar Jaipur en vanuit daar nog even naar Agra (Taj Mahal) en dan Delhi.... Nederland. En druk kort programma, maar voelt wel leuk nog even te treinen en 2 plaatsen aan te doen.

lieve allen, tot snel

e

Reacties

Reacties

kim

Hoi Evelien,
wat een geweldig en spannend verhaal weer. Geniet nog maar even van je laatste dagen daar! En dan weer naar herfstig NL.... Tot snel!
liefs, Kim

Rene

Hoi Evelien,
Wat een belevenissen! Ik dacht dat deze laatste weken relaxed zouden zijn, maar stoer dat je voor het 'avontuur' India hebt gekozen!
Een behouden reis met dito belevenissen,
groetjes, René

Judith

Haai Evelien!

Yogaze nog even en tot snel!!

Judith v. S.

Siska

Geniet ze nog even daar (cool, nog fijn yoga-en en Taj Mahal...!!) en doe maar een warm truitje aan donderdag, het is koud hier :-(. Kijk er heel erg naar uit om al je belevenissen ook in levende lijve te horen en gewoon weer gezellig een biertje met je te drinken! Tot snel.

Heel veel liefs,
Siska

Thessa

Hey Evelien,

Ik heb bijna geen berichtjes achter gelaten, maar je wel op de voet gevolgd. Fantastische reis, ik ben trots op je (-; en heel blij voor je!

Geniet van je India avontuur en laten we als je terug bent nog eens een borrel of koffie doen!

Liefs, Thessa

Pieter

Bijna 'thuis'! Ben erg nieuwd naar de 'Evelien 2.0'!!! :P

lenny

Geniet nog even van je laatste dagen! Wat een belevenissen toch weer! Wat ben je toch superstoer zeg!

Ans

Ik wens je nog veel plezier deze laatste dagen en een goede vlucht terug naar Nederland.
Tot spoedig ziens
Liefs,
Ans

Joost

Evelien,

Welkom terug, wat een fantastische ervaring! Geweldig dat we mochten mee genieten.

Succes met alles wat komen gaat!

Groet, Joost

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!